30 Kasım 2009 Pazartesi

BAYRAM RAPORU

Sabah 08:00 itibariyle bayram havası tamamen evi kapladı.Anne-kız kahvaltı hazırlıklarına başladık. Masa hazırlandı her nedense kahvaltı yapılmadan önce bayramlaşmak biz de adet olmuş bu bayram da yine aynısı oldu.Anne-Baba-Abi-kardeş (ben) bayramlaştık güzel dileklerde bulunduk.Ardından kahvaltı ve anne mutfaktan 4 saat çıkmaz kız (ben) rutin temizliklere devam eder.13:30 civarı 3 kuşak birarada içeren(babanne(50)oğul(30) torun (4) toplu misafir paketi gelir hoşgelmiş sefalar getirmişler ayaklarını iyi sürttüler :) çikolatası kahvesi tatlısı hediyeleşmesi sohbeti harçlık merasimi derken üstlerine İzmir ayagının KSK kısmından küçük dayı ve çekirdek ailesi çıkar gelir diğerlerine yol görünür...
Mutfakta bayram yemeği hazırlama çalışmalarına tam gaz devam edilirken bir zil sesi işitilir Kim o ? Biiiiizz! Aaa Buyurun Hoşgeldiniz İyi bayramlar şeklinde kapıda öpüşülür bayramlaşılır öyle içeri buyur edilir !Gelen karsı komşu bu da 3 kuşak birarada :) Tarih tekerrür eder bu gelenler de aynı hizmete tabi tutulurlar ve giderler evdekiler yedirilir içirilir sohbetler edilir telefon trafikleri hafifletilir ve diğer ziyaret için evi terkederler.Etrafı toplayan anne-kız akşamı etmiş hafif yorgun düşmeye yakınken bir kapı sesi daha bu da Hala oğlu Eşi ve çocuklarını içeren 4 kişilik tatlı bir misafir paketidir onları görünce gözler de sevinç yüz de tebessüm ayaklarda şişlikler oluşur(Yorulmuşuz)Ehh hadi bir sofra daha kurulsun herşey dahil ! Ufaklıların gönlünü yapmak hizmet etmekten daha zor birini eylerken digeri hani bana der.Günün kapanışı 00:35 Esra yatar.
Diğer gün küçük amca ve kabilesi gelir büyük boy karavanıyla bizden cıkılır akraba ve hasta ziyaretine hastaneye gidilir aksam tıpış tıpış evimize dönülür ve Halanın ilk versiyon büyük oğlu (40) eşi(33) kızı(15) oğlu (10) salon koltuklarında yerini alır.Zaten yeni gelmiştik soframızda hazırdı bayram klasiği haline gelen yaprak sarmaları kavurmalar pirinç pilavlarıı ve etli nohutlar sohbetle neşeyle mideye indirilir.Çaylar içilirken gündeme bayrama hatta evrene dair(fizikçi olmam sebebiyle) sohbetler edilir (içinde matematik bile vardı abim de öğretmen )Gün biter...
Kalan 2 gün de bu şekilde komşu ve arkadas ziyaretleriyle geçer yarın işbaşı malum bayram atmosferinden çıktım yarını düşünerek işlerimin başına geçtim öğrencilere soru hazırlamak ve sınav kagıtlarını okumaya başlamak gibi...Uzun süredir aklımda olan tencere de kek yaptım şuan ocakta pişiyor çayı da demledim kokusu sardı nasıl olacak merakla bekliyorum pofuduk keklerimi .Tarifi Derya Baykal'ın programıyla ünlü olmuştu.Merak edenler için Tencere'de Kek 
İşte biz de durumlar böyleydi yengemin bayram üstü ameliyatı hariç can sıkıcı bir durumumuz olmadı çok şükür dileirm sizler içinde herşey gönüllerinizce olmuştur.


Aldığım cicileri bir ara fotoğraflarım.
Şu ara 2 enfes kolye begendim sipariş vermek üzereyimmm alınca paylaşırım sürpriz :)


3 yorum:

Stil Direktoru dedi ki...

Ganimetleri bir an önce koy çatlatma adamı, tatil yaramış sana ayrıca

afreDin gizli dosyaları dedi ki...

tencerede kek muhteşem görünüyo,şuandada bi kek çalışmasından çıktım:) damla çikolatası fazla gitmiş yarısı yapıştı olur böyle şeyler:) tarifi nerde nasıl bulurum??

Esra E. dedi ki...

burakcım benim ilk deneyimimdi çok süngerimsi oluyor sen yine fırında yap ha olur da elektrik giderse anneciğinin yardımına koşar belki bu tarif :) Afiyet olsun birgün okulda yapalım yeniyıl öncesi bi etkinlik:)Öperim!