21 Aralık 2009 Pazartesi

SİRKELİ TUZLU KURABİYE




Sirkeyi keskin kokusu ve tadı münasebetiyle yeşil salatalarda çok da keyif alarak tüketemiyorum.(Elma sirkesi)Bu kurabiyeye öyle güzel lezzet ve koku veriyor ki pastahane kurabiyelerinin  tadıyla birebir aynı hatta daha lezzetli oluyor.Mahlep de ilave etseydim daha bir yeme de yanında yat olacaktı:) Denemenizi tavsiye ediyorum!

 ***Ben yarım ölçekten yaptım az olsun diye siz ölçüyü tam 2 kat artırabilirsiniz.

Hamuru için;
1/2 kg un
1 yumurta sarısı(içine)
1/2 paket kabartma tozu
1/2 paket margarin
1 çay bardağı sıvıyağ
1 tatlış kaşığı tuz
1,5 tatlı kaşığı şeker
1/2 çaybardağı elma sirkesi
1 çay bardağı süt (isterseniz koymayabilirsiniz)
175C fırında 25 dakika kadar pişirin.

NOT:üstüne yumurta akı sürülüyor ancak ben 1 yumurta sarısına 1 tatlı kaşığı pekmez ekleyerek tuzlu kurabiyelerin üzerlerine sürdüm :)

2 yorum:

PRİMARİMANIN ÇOCUKCA DÜNYASI dedi ki...

Canım çekdi yahu bir ara ben yapardım böyle bol bol tüketirdim hatta içine kırmızı biber atardım toz...bırazcık acı olurdu :D
ben şey için rahatsız ediyorum yine kadehler için 2 adet kadeh tamamen işcilik falan filan hepsi içinde 12 canım dogrudur.
:))
isteyecek olursan direk mail atarsın ama tarif ısterım yani bana anlat şöyle olsun böyle olsun şurasında şu olsun falan diye...
ceyturcap@gmail.com
görüşmek üzere...

Sıla Yılmaz dedi ki...

süper gözüküyor en kısa zamanda denicem! :)