17 Şubat 2010 Çarşamba

(N)eden (L)afla (P)eynir Gemisi Yürümesin?

Başlıktan da dikkatinizi çekeceği üzere konu içeriğini NLP olarak bildiğimiz beyin işletim sistemi üzerine yazacagım. Bir süredir okuyorum , en ufak bilgiyi bile değerlendiriyorum , videolara gözatıyorum çünkü başarılı olmamı gerektiren süreçte moral ve yürek gücünün yanısıra, dinamik ve endişelerden arınmış tertemiz bir dimağ, işleyen bir beyne sahip olmam gerek öğrenme kapasitemi artırabilmek için. Kendimce bu yolu bilinçaltımı uyararak ve beynime dogru komutlar vererek sağlayacagımı düşünüyorum. Belki Polyannacılık ,belki ''Pembe düşün pembe olsun.'' benzetmeleri olarak adlandırabilsekte beynimizi düşünce şeklimizle etkilediğimiz aşikar. Örneğin bir sınav, mülakat veya sosyal fobi yaratacak bir görev üstlenildiğinde beynimizin kısmen geçici blokeye uğradıgını görmüşüzdür o sebeple kuruntuya endişeye yer vermiyor faydalı şeyler için beynimizde yer acıyoruz.



Bu işte bilgi sahibi değilim yalnızca online kaynak tarayarak edindiğim birkaç bilgiyi bölüşmek, dikkatinizi konuya çekmek istiyorum.Bir başarı iksiri veya sihirli değnek mi bilemem ama beyin sistemimiz üzerindeki etkisini herkesin farketmesini isterim.Kısaca;Zihin ile dil arasındaki işlevin davranıslarımıza nasıl yansıdıgını gözlemleriz.Kimisine göre gereksiz,işlevsiz , ticari sömürü aracı gibi görünsede bu alanda eğtim alan ve milyonlara ulaşan insanların günümüzde gelmiş oldukları yeri ve insan hayatında NLP'nin sağladıgı faydaları görmezden gelmek hiç olası değil!Bu teknikle sigarayı bırakanlar,hızlı okumayı geliştirenler,ingilizce bilgilerini çok kısa sürede upper dediğimiz en üst noktaya çekebilen,sosyal fobi ve özgüven eksikliklerini gideren , sağlıklı yeme alışkanlıgı kazanıp zayıflayabilen birçok insan var. Daha fazlası hakkında dogru bilgi almak için videoları izlemenizi tavsiye ediyorum.Kişisel gelişim ve NLP bir safsata değil!




Hiç yorum yok: